Fit sosy z Thermomixa

zdrowe sosy

Fit sosy z thermomixa

Pozostając nadal w temacie odchudzania przychodzę dziś z propozycją sosów, które nie zwiększając znacząco kaloryki dań, sprawiają że fit obiady są bardziej atrakcyjne. Na pewno nie raz spotkaliście się z dietami, w których mieliście zaproponowane same warzywa, kasze i np. pierś z kurczaka – niby wszystko dobre, smaczne ale jakieś takie „nie takie”:) Tu z ogromną pomocą przychodzą pomysły na proste sosy warzywne, które bardzo urozmaicają taką odchudzoną wersję dań. Jest ich sporo więc myślę że każdy znajdzie coś dla siebie.

Fit sosy do dań przygotowane w Thermomixie

sos pieczarkowy

Fit sosy z thermomixa

Sos pieczarkowy:

  • pieczarki 150g
  • cebula 50g
  • mleko 2% 3 łyżki
  • oregano, lubczyk, sól, pieprz do smaku

Przygotowanie tradycyjne:

  • Cebulę obierz i pokrój w drobną kostkę.
  • Pieczarki obierz i pokrój w plasterki.
  • Cebulę podduś na odrobinie wody. Gdy zrobi się szklista, dodaj pieczarki. Całość duś pod przykryciem, mieszaj od czasu do czasu.
  • Do sosu dodaj mleko, lekko podgrzej i dopraw do smaku.

Przygotowanie w Thermomix:

Do naczynia miksującego włożyć cebulę, rozdrobnić 3 s/obr. 5. Do naczynia miksującego wlać 50 g wody, włożyć koszyczek, odważyć do niego pieczarki pokrojone w ćwiartki i rozdrobnioną cebulę, gotować na parze 3 min/Varoma/obr. 1 wsteczne. Wyjąć koszyczek przy pomocy kopystki, odstawić. Opróżnić naczynie miksujące.

Przełożyć cebulę i pieczarki do naczynia miksującego, dodać mleko i przyprawy podgrzewać 3 min/120°C/obr. 1 wsteczne.

Jeśli chcemy aby sos miał nieco gęściejsze konsystencję możemy go zmiksować wykorzystując funkcję Miksowanie.

sos pomidorowy

Fit sosy z thermomixa

Sos pomidorowy:

  • pomidory w puszce 200g
  • cebula 60g
  • czosnek 10g
  • tymianek, sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:

  • Cebulę obierz i pokrój w drobną kostkę, podduś na odrobinie wody.
  • Dodaj pomidory z puszki, przeciśnięty przez praskę czosnek i tymianek.
  • Dopraw solą i pieprzem, duś pod przykryciem przez kilka minut.

Przygotowanie w Thermomix:

Do naczynia miksującego włożyć cebulę i czosnek, rozdrobnić 3 s/obr. 5. Do naczynia miksującego wlać 100 g wody, włożyć koszyczek, odważyć do niego rozdrobnioną cebulę i czosnek, gotować na parze 5 min/Varoma/obr.1 wsteczne. Zawartość koszyczka przełożyć do naczynia miksującego wraz z pozastałą w nim wodą. Dodać pomidory i doprawić. Dusić 7 min/120°C/obr. 1. Gotowy sos można dodatkowo zmiksować na gładszą masę wykorzystując funkcję Miksowanie.

sos paprykowo-pomidorowy

Fit sosy z thermomixa

Sos paprykowo-pomidorowy z czosnkiem:

  • papryk 150g
  • pomidory w puszce 100g
  • czosnek 10g
  • ostra papryk, zioła prowansalskie, sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:

  • Paprykę umyj, usuń gniazda nasienne i pokrój na mniejsze kawałki.
  • Czosnek obierz, drobno posiekaj.
  • Pokrojoną paprykę i pomidory przełóż do małego garnka i duś z małą ilością wody pod przykryciem.
  • Dodaj posiekany czosnek i przyprawy, duś do miękkości.

Przygotowanie w Thermomix:

Do naczynia miksującego włożyć paprykę i czosnek, rozdrobnić 15 s/obr. 9, dodać pomidory oraz przyprawy a następnie dusić 5 min/120°C/obr. 2. Oczywiście całość można rozdrobnić wykorzystując funkcję Miksowanie.

sos marchekowo-pomidorowy

Fit sosy z thermomixa

Sos marchewkowo-pomidorowy:

  • marchewka 50g
  • przecier pomidorowy dobrej jakości 100g
  • cebula 30g
  • curry, słodka papryka, sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:

  • Cebulę obierz i pokrój w piórka.
  • Marchewkę obierz, zetrzyj na dużych oczkach.
  • Cebulę oraz marchewkę podduś na patelni z odrobiną wody.
  • Dodaj przecier pomidorowy i przyprawy, duś ok. 5 minut.
  • Całość zblenduj na gładki sos.

Przygotowanie w Thermomix:

Do naczynia miksującego włożyć cebulę, rozdrobnić 3 s/obr. 5. Dodać marchewkę – rozdrobnić 5 s/obr. 5. Do naczynia miksującego wlać 100 g wody, włożyć koszyczek, odważyć do niego rozdrobnioną cebulę i marchew, gotować na parze 5 min/Varoma/obr. 1 wsteczne. Zawartość koszyczka przełożyć do naczynia miksującego, dodać koncentrat oraz przyprawy – Dusić 7 min/120°C/obr. 1. Gotowy sos można dodatkowo zmiksować na gładszą masę wykorzystując funkcję Miksowanie.

Sos brokułowo-czosnkowy

Fit sosy z thermomixa

Sos brokułowo-czosnkowy:

  • brokuł 200g
  • jogurt grecki 100g
  • czosnek 10g
  • pietruszka, sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:

  • Brokuły wrzuć na wrzątek i gotuj 5 minut bez przykrycia. Brokuły odcedź na sitku i przelej zimną wodą.
  • W naczyniu zblenduj ostudzone brokuły, jogurt, czosnek i przyprawy.

Przygotowanie w Thermomix:

Czosnek, rozdrobnić 3 s/obr. 5 – przełożyć do innego naczynia. Do naczynia miksującego włożyć brokuł, rozdrobnić 3 s/obr. 5. Do naczynia miksującego wlać 100 g wody, włożyć koszyczek, przełożyć rozdrobniony brokuł, gotować na parze 5 min/Varoma/obr. 1 wsteczne.

Zawartość koszyczka przełożyć do naczynia miksującego, dodać jogurt, czosnek i przyprawy zblendować używając funkcji Miksowanie.

Sos marchewkowo-porowy

Fit sosy z thermomixa

Sos marchewkowo-porowy:

  • marchewka 70g
  • por 20g
  • czosnek 5g
  • kolendra, curry, sól, pieprz do smaki

Przygotowanie:

  • Marchewkę obierz i pokrój w kostkę, czosnek zetrzyj na tarce.
  • Por oczyść, posiekaj.
  • Warzywa ugotuj do miękkości w niewielkiej ilości lekko osolonej wody, dodaj przyprawy.
  • Całość zblenduj, w razie potrzeby dolej przegotowanej wody, aby uzyskać preferowaną gęstość sosu.

Przygotowanie w Thermomix:

Marchewkę i czosnek- rozdrobnić 5 s/obr. 5. Por posiekać na 5 mm plastry. Do naczynia miksującego wlać 100 g wody, włożyć koszyczek, odważyć do niego rozdrobnioną marchew, czosnek i por, gotować na parze 5 min/Varoma/obr. 1 wsteczne. Zawartość koszyczka przełożyć do naczynia miksującego dodając przyprawy, wykorzystując funkcję Miksowanie zblendować do porządnej gęstości.

Sos cukiniowa-koperkowy

Fit sosy z thermomixa

Sos cukiniowo-koperkowy:

  • cukinia 150g
  • czosnek 5g
  • koperek świeży 10g
  • tymianek, sól, pieprz do smaku

Prztgotowanie:

  • Cukinię pokrój w kostkę, czosnek zetrzyj na tarce.
  • Warzywa ugotuj do miękkości w niewielkiej ilości lekko osolonej wody.
  • Dodaj przyprawy i koperek.
  • Całość zblenduj, w razie potrzeby dolej przegotowanej wody, aby uzyskać preferowaną gęstość sosu.

Przygotowanie w Thermomix:

Do suchego naczynia włożyć koperek, rozdrobnić 10 s/obr. 8. Przełożyć do miseczki. Czosnek- rozdrobnić 5 s/obr. 5. Cukinie pokroić w kostkę. Do naczynia miksującego wlać 100 g wody, włożyć koszyczek, odważyć do niego cukinię i czosnek- gotować na parze 5 min/Varoma/obr. 1 wsteczne. Zawartość koszyczka przełożyć do naczynia miksującego dodając koperek i przyprawy, wykorzystując funkcję Miksowanie zblendować do porządnej gęstości.

Sos czosnkowy

Fit sosy z thermomixa

Sos czosnkowy:

  • jogurt naturalny 200g
  • czosnek 10g
  • zioła prowansalskie, sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:

  • Obierz i drobno posiekaj lub przeciśnij go przez praskę.
  • Wymieszaj wszystkie składniki, schłódź w lodówce.

Sposób przygotowania w Thermomix:

Można skorzystać z gotowego przepisu podanego na cookidoo z wykorzystaniem powyższych składników.

Sos tzatziki

Fit sosy z thermomixa

Sos tzatziki:

  • jogurt naturalny 100g
  • ogórek zielony 150g
  • czosnek 5g
  • sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:

  • Ogórek obierz i zetrzyj na dużych oczkach.
  • Do jogurtu dodaj ogórek, przeciśnięty przez praskę czosnek oraz przyprawy.
  • Wymieszaj wszystkie składniki, schłódź w lodówce.

Sposób przygotowania w Thermomix:

Można skorzystać z gotowego przepisu podanego na cookidoo z wykorzystaniem powyższych składników.

Dietę 1500 kcal przygotowaną w oparciu o dania przygotowane za pomocą urządzenia Thermomix znajdziecie tutaj. Idealnie do większości obiadów będą pasowały powyższe fit sosy.

Tagi:

Podobne Artykuły

dodał
Poprzedni Wpis Następny Wpis

Komentarze

    • Agata
    • 16 sierpnia 2021
    Odpowiedz

    Idealne uzupełnienie diety. Nadają się do dań na ciepło jak i na zimno. Mój nr 1 paprykowo pomidorowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

0 udostępnień